Hur kunde hon?

Jag har börjat läsa en bok och redan i första kapitlet insåg jag att det här är den hemskaste boken jag någonsin läst. Jag fick tårar, jag blev så ledsen.

Boken handlar om en tjej som redan vid fem års ålder blir sexuellt utnyttjad av sin styvfar och hennes mamma gör ingenting åt det.

Utdrag från boken, kap 1
" Jag trodde inte att han skulle våga röra mig igen om mamma var där. Hon skulle skydda mig. Hon skulle se till att jag var trygg. Men hon såg på mig med märkligt kalla ögon och sa åt mig att komma in till vardagsrummet.
"ta av dig byxorna", sa hon.
"nej mamma, nej!" jag skrek och gråten fick rösten att stockas när jag insåg att något hemskt skulle hända. Jag såg att Billy låg på golvet i vardagsrummet utan kläder på underkroppen.
"gör som jag säger", sa hon strängt. Jag tittade på henne, skräckslagen och förvirrad, men hon såg inte på mig. Efter att jag tagit av mig kläderna lyfte hon i stället upp mig och placerade mig på honom. Jag försökte klänga mig fat vid henne, men hon drog bort mina armar från sin hals och tvingade ner mig på honom. Smärtan när han penetrerade mig var fruktansvärd och jag kämpade för att komma bort från honom, men hon höll mig kvar."

Detta är en sann historia och det här var första gången hon blev våldtagen och då var hon 5 år. Hennes mamma gjorde ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0